Työpaikat | In English

MSPA:n The Smiling Report on juuri julkaistu

10.06.2024

Lisämyynti kasvussa, hymy ja tervehtiminen melko lailla ennallaan

MSPA Europe/Africa julkaisi Smiling Report -tulokset nyt jo 20. kerran. Vastaukset kysymyksiin asiakkaiden tervehtimisestä, asiakaspalvelijoiden hymystä sekä lisämyynnistä palvelutilanteissa kerättiin jälleen MSPA:n jäsenyritysten toteuttamien Mystery Shopping -käyntien kautta. Käyntejä tehtiin 608 325, yli 32 eri maassa.
 

Suomi kärkikolmikkoon asiakkaiden vastaanottamisessa

Suomi sijoittui hienosti toiselle sijalle asiakkaiden tervehtimisessä heidän saapuessaan myymälään tai ravintolaan (92,7% käynneistä). Tutkimuksen kärkisijakaan ei ollut kaukana, sillä voiton vei tällä kertaa Kreikka tuloksella 93,8%. Suomen kannoilla tutkimuksessa oli kolmanneksi sijoittunut Unkari.

Tutkimuksen yllätyksenä voidaan pitää sitä, että lisämyynti kehittyi viime vuodesta jopa 10,7%. Parhaan tuloksen lisämyynnin osalta palvelutilanteissa sai Puola (lisämyyntiin pyrittiin 76%:lla käynneistä). Suomi ei yltänyt kärkisijoille lisämyynnissä eikä myöskään hymyssä, jonka tulos nousi kansainvälisesti 1,7% viime tutkimukseen verrattuna. Eniten hymyä palvelutilanteissa oli Mystery Shopping -tulosten perusteella Latviassa (97,3%:lla käynneistä).

Lisää tutkimuksesta: MSPA Europe/Africa Smiling Report
 

Global Research: Understanding the significance of positive interactions, the Smiling Report presents a comprehensive analysis of key metrics that contribute to successful customer interactions

The report draws insights from a vast sample of 608 325 mystery shopping evaluations conducted in 32 countries. It examines the crucial aspects of Smile, Greeting and Add-on Sales, shedding light on the trends and performance levels across industries and regions.

MSPA Europe/Africa has released the 2024 Smiling Report in cooperation with Better Business World Wide, the 20th year the report has been published. The Smiling Report consists of data from around 32 million mystery shopping evaluations data which has been collected since 2004. It is compiled from information supplied by Mystery Shopping  Providers in Europe/Africa, Asia/Pacific and America. The report analyses customer service data from evaluations conducted across a whole spectrum of industries. All information is gathered by mystery shoppers from professional mystery shopping companies that are members of the MSPA, the trade organization for mystery shopping professionals.

Through continuous trend monitoring and analysis of key metrics, on significant advancement stands out - the notable increase in add-on sales. This surge holds exceptional importance as it directly impacts clients' financial outcomes, stemming from the implementation of mystery shopping evaluations.

While fundamental metrics such as greetings and smiles have remained relatively stable one metric has significally stood out  - add-on sales. This data not only confirms businesses' dedication to enhancing service quality but also underscores the importance of this metric in delivering measurable anda tangible results for clients.

In a world increasingly focused on providing personalized services and meeting individual needs, add-on sales become a crucial factor in creating additional value for customers. The increase in this metric reflects the success of adapting business strategies and focusing customer needs resulting in heightened satisfaction and loyalty.