Työpaikat | In English
Jätä yhteydenotto­pyyntö

Miten meitä hyödynnetään – osoituksia osaamisesta

Teemme vuosittain töitä yli 50 eri asiakasorganisaation kanssa. Haemme mittausten tuloksista selityksiä palvelukokemuksille, ja teemme toimenpidesuosituksia henkilöstöä kuunnellen. Ohessa esimerkkejä asiantuntemuksemme hyödyntämisestä toiminnan kehittämisessä ja kilpailukyvyn hiomisessa.

Palvelu 1 -ostotutkimus

Miten autoja myydään Suomessa?

Palvelu Plus Oy on toteuttanut vuodesta 2005 lähtien Auto Bild Suomi -lehdessä julkaistavaa autoalan laajinta Mystery Shopping -tutkimusta. Vuosittain uusittavassa tutkimuksessa selvitetään eri automerkkien ja niitä myyvien liikkeiden palvelun tasoa asiakkaan näkökulmasta ja seurataan, miten automyyjien tarjoaman palvelun laatu kehittyy vuosien varrella. 

Mukana on toistakymmentä automerkkiä ja kymmenkunta suurinta myyntiketjua uusien autojen osalta. Vaihtoautot lisättiin tutkimukseen mukaan vuonna 2018.
Testikäyntejä on tehty vuosien aikana reilusti yli 6 000 ja testiasiakkaita, aitoja auton ostamisesta kiinnostuneita henkilöitä ympäri Suomea on ollut mukana yli 3 000.

Vuonna 2005 voittaja sai tuloksen 71 pistettä. Viime vuonna pistemäärä oli jo 84. 

Case: TUI

TUI palvelee laadukkaasti kaikissa kanavissa

Asiakaspalvelukanavat laajenevat, ja osa asiakaskohtaamisista siirtyy sosiaaliseen mediaan. Kanavavalikoiman kasvaessa yhtenäisten toimintatapojen ja laatukriteerien merkitys korostuu.

Suomen suurin matkanjärjestäjä, TUI Nordic -konserniin kuuluva TUI Finland järjestää vuosittain noin 260 000 valmismatkaa, joista valtaosa myydään netin kautta. Myynnin tukena toimii 40 hengen asiakaspalvelukeskus, jonka palvelukanavat ovat laajentuneet asiakkaiden tarpeiden mukaan.

"Puhelin on edelleen suurin asiakaspalvelukanavamme; viikossa tulee 2000-4500 puhelua. Myös sähköpostin suosio on pysynyt vakaana, mutta perinteisten yhteydenottotapojen rinnalla sosiaalisen median ja chatin osuus kasvaa kaiken aikaa. Chat ja some-kanavista varsinkin Facebook ovat suosittuja", kertoo TUI Finlandin asiakaspalvelupäällikkö Annette Hydén.

Lue lisää »

Case: Stadium

Stadium virittää asiakaspalvelunsa huippukuntoon

Asiakaspalvelu on vaativa taitolaji. Huipulle pääsy edellyttää hyviä rekrytointeja, valmennusta ja tulosten mittaamista.

Pohjoismaisen urheilukauppaketjun Stadiumin visio on aktivoida maailmaa, saada asiakkaat innostumaan aktiivisesta elämästä tarjoamalla heille tuotteita, joiden avulla he nauttivat liikkumisesta. Aktiivisuus on avainsana myös asiakaspalvelussa. Jaakko Soini

"Kuluttajalle on jäätävä asiakaskohtaamisesta vahva tunne, että myyjä on ollut kaupassa juuri häntä varten. Nykyisessä markkinatilanteessa, kaupan murroksessa, ei riitä, että kauppa mainostaa edullista tuotetta, jonka asiakas käy hakemassa myymälästä, vaan kunkin asiakkaan yksilölliset tarpeet on selvitettävä ja häntä on autettava valitsemaan juuri niihin soveltuva tuote", määrittelee Stadiumin maajohtaja Jaakko Soini.

"Stadiumilla on nuorekas ja erilainen konsepti, ja meidän nuoret työntekijämme ovat iloisia, energisiä ja sosiaalisia. On tärkeää saada heidän paras osaamisensa esille.

Lue lisää »

Yli 25 000 testikäyntiä vuodessa mm. seuraavilla toimialoilla

  • Autoala
  • MaRa
  • Päivittäis­tavara
  • Terveyden­hoito
  • Finanssiala
  • Contact Center