Call Plus on Palvelu Plussan kehittämä tutkimusmenetelmä, jonka avulla mitataan asiakaslupausten lunastamista käytännössä. Menetelmä perustuu puhelinpalvelussa aitojen, nauhoitettujen palvelutilanteiden arvioimiseen. Menetelmä soveltuu myös kirjallisen asiakaspalvelun (sähköpostit) sekä erilaisten sosiaalisen median asiakaspalvelukanavien tutkimiseen (esim. Facebook ja chat-kanavat). Call Plus antaa täsmällistä tietoa tavoitteiden toteutumisesta ja se auttaa ohjaamaan palvelun johdonmukaista kehittämistä eri palvelukanavissa. Samalla yritykselle syntyy yhteinen käsitteistö ja kieli puhua laatuun liittyvistä asioista.
Kun Call Plus -menetelmässä hyödynnetään aitoja palvelutilanteita, on ammattilaisten arviota mahdollista täydentää asiakkaan omilla kokemuksilla palvelusta.
Call Plus -menetelmässä asiakastilanteet puretaan helposti ymmärrettäviksi osiksi. Tämä tehostaa palautteen antamista ja tiedon hyödyntämistä koulutuksen tukena. Tutkimuksen tuloksia voidaan eritellä tarpeen mukaan yksikön, tiimin tai yksittäisen työntekijän tasolle. Tulokset raportoidaan helppokäyttöisessä ja havainnollisessa tulosportaalissa.