Testikäyntien tuottamaa tietoa tarvitaan, kun palveluyrityksen tavoitteena on varmistaa yhdenmukainen, tasalaatuinen ja tavoitteiden mukainen palvelu- tai myyntitapahtuma jokaisen asiakkaan kanssa. Testikäyntien tuottamaa tietoa käytetäänkin palveluiden johtamisen apuvälineenä. Mittauksen tuottamalla tiedolla saadaan hyvä kuva siitä, miten yrityksen palvelukonsepti toteutuu käytännössä ja millaista asiakaskokemusta pystytään tuottamaan. Yrityksille on erittäin tärkeää tietää, vastaako todellisuus asetettuja tavoitteita ja jos eroja esiintyy, mitkä ovat palvelun tai myyntiprosessin heikkoja kohtia ja mitkä ovat vahvuudet. Tutkimukset tuottavat myös tietoa asiakkaiden kokemuksista kussakin palvelutilanteessa.
Testikäyntien tuottama tieto on myös tärkeää yrityksen myyjille ja asiakaspalveluhenkilöstölle. Henkilöstöllä on mahdollisuus saada objektiivista, yrityksen tavoitteisiin perustuvaa palautetta suoraan asiakkailta. Palautteen avulla myyjillä ja asiakaspalvelijoilla on mahdollisuus kehittyä alansa parhaiksi.
Tutkimustuloksia hyödynnetään yrityksissä parhaimmillaan laajasti. Tuloksia käytetään apuvälineenä mm. palveluprosessien ja myyntiprosessien kehittämistyössä, palvelun laadun sekä sen vahvuuksien ja heikkouksien todentamisessa, apuna koulutuksen suunnittelussa sekä palautteen antamisessa henkilökunnalle.